Deze website gebruikt cookies. Ik ga akkoord met deze privacy policy. Ok

15 Jaar Kursaal Oostende

15 Jaar Kursaal Oostende

Parel aan de Belgische kust.

Kursaal Oostende viert haar vijftiende verjaardag sinds de laatste grote verbouwing in 2005. Kursaal Oostende bestaat natuurlijk al veel langer, maar het is de perfecte reden om de parel aan de Belgische kust in het zonnetje te zetten met een jaar vol fantastische optredens, musicals, gratis activiteiten en een unieke blik achter de schermen.

Tijdens één van de opendeurdagen kan je plaats nemen in de make-up stoel van Bonnie Tyler, sta voor dezelfde spiegel waar de mannen van Take That hun kapsel in de plooi legden of rust even uit in de zetel waar Arno een middagdutje deed. Je kan ook plaatsnemen op het podium en je even één van The Chippendales wanen. Euh… dat laatste vooral ‘wanen’ dus ;) Om niet te vergeten: de vele verborgen kunstschatten in het gebouw van grootmeesters als Paul Delvaux, Pierre Caille en Tytgat. Het roemrijke gebouw heeft veel geheimen prijs dat wordt tijdens het feestjaar extra benadrukt met een interessante kunstroute.

Verm en Kursaal Oostende

Sinds vijf jaar werkt Kursaal Oostende samen met Verm voor hun grafische communicatie. En daar zijn wij best trots op! Verm krijgt het vertrouwen om de volledige huisstijl op zich te nemen. We ontwikkelden een specifieke grafische identiteit voor Kursaal doormiddel van typerend gekozen kleuren, beeldgebruik en typografie voor het theater en B2B-luik. Met als doel: een heldere, toegankelijke communicatie. To the point, hedendaags en informatief, maar ook heel herkenbaar in het typische brand design van Kursaal Oostende. Zowel online als offline alom tegenwoordig in het straatbeeld.

Speciaal voor de vijftiende verjaardag ontwikkelde Verm een embleem en grafische stijlelementen die terug komen op alle communicatie tijdens het feestjaar.

Internationale branding met een lokaal tintje.

Regelmatig komen buitenlandse producties richting Kursaal Oostende. Denk daarbij aan musicals uit het Londonse West End of Amerikaanse sterren die wereldwijd liefst volgens hun eigen brand guidelines en logo willen communiceren. Dikwijls zijn deze guidelines heel erg gefocust op de locale markt van afkomst. Zo heeft het Britse publiek graag schreeuwerige quotes en overvolle affiches. Voor de Belgische markt ligt dat anders. Het doelpubliek aan het vaste land heeft het graag allemaal wat overzichtelijker en gestructureerder. Dan komt Verm in beeld om deze visuals aan te passen aan de community en doelgroep van Kursaal Oostende.

Verm maakt met doordachte ingrepen de internationale visuals relevant en aantrekkelijk voor de Belgische cultuur- en theaterscene. Zonder de herkenbaarheid van de internationale guidelines in kwestie te doorbreken. We bekijken de proporties van de elementen waar de visual is uit opgebouwd, passen de leesrichting aan van de teksten en bekijken het kleurbeeld. Want een donkere affiche kan misschien wel in het oog springen in het zonnige Californië, daarom is de affiche geen eye catcher in het dikwijls grijze België. Daarnaast mikken we ook op treffende continuïteit voor online gebruik op alle (social)media platvormen en ticketing websites.


Wil je graag kennismaken met Verm:
de expert in toegankelijke branding?
Contacteer ons voor je project:
info@verm.be · 0475 30 77 73